4 zamienniki kawy

4 zamienniki kawy

02-01-2017

Mit dotyczący szkodliwości kawy już dawno został obalony. Filiżanka kawy wypita o poranku czy do popołudniowej przekąski nikomu nie zaszkodzi, a nawet, według niektórych specjalistów, może pomóc. Jeżeli jednak uwielbiamy smak kawy i przekraczamy zalecaną dzienną dawkę kofeiny, czyli ok.1000 mg, nie ma to ze zdrowiem nic wspólnego.

Regularne przedawkowywanie kofeiny, może powodować:

• podwyższenie poziomu kortyzolu

• podrażnienie żołądka i jelita cienkiego

• deregulację poziomu kwasu solnego w żołądku

• upośledzenie wchłaniania pierwiastków mineralnych oraz przyspieszone ich wydalanie

• zmniejszenie wrażliwości na insuli i zaburzenia poziomu cukru we krwi •

biegunki i zaostrzenie objawów IBS

• u osób z podwyższonym ciśnieniem jego dodatkowy wzrost

Czym zastąpić kawę?

1. Maccacino

Maccacino to mieszanka sproszkowanego korzenia maca (inaczej: pieprzycy peruwiańskiej), kakako oraz ekologicznego cukru kokosowego.

 Zamieniając tradycyjną filiżankę kawy na napój przyrządzony na bazie korzenia pieprzycy peruwiańskiej, zyskasz:

• Energię,

• Lepszą koncentrację,

• Chęć do działania.

Maccacino ma łagodny, lekko karmelowy smak i aromat. Dodatek cukru kokosowego niweluje goryczkę i zapewnia delikatną słodycz, która w zdrowy sposób pohamuje chęć sięgnięcia po słodycze.

2. Guarana

Guarana ma właściwości podobne do kawy. Nie zawiera jednak kofeiny, ale guaraninę- związek wykazujący nawet 7-krotnie silniejsze działanie niż kofeina. Guaraninia jest związkiem wolnowchłanialnym, dzięki czemu efekty jej spożycia utrzymują się nawet 6 godzin (podczas, gdy działanie kawy trwa ok.3-4 godziny) .

Właściwości guarany:

• Zwalcza senność i niweluje uczucie zmęczenia,

• Poprawia wydajność intelektualną i zwiększa koncentracje,

• Redukuje stres i pobudza krążenie.

3. Spirulina

Spirulina wypita rano zamiast kawy, to prawdziwa bomba energetyczna. Zawarte w niej wysokie stężenia beta-karotenu oraz witaminy B12 zapobiegają anemii, poprawiają koncentracje, a także redukują cholesterol.

Pijąc zielony koktajl z dodatkiem spiruliny:

• Zapewnisz sobie energię na cały nadchodzący dzień,

• Pozbędziesz się zalegających w organizmie toksyn,

• Wzmocnisz swoje ciało i umysł.

4. Matcha

Marcha, czyli sproszkowana zielona herbata, od 1000 lat jest spożywana w Japonii, jako podstawowy element ceremonii herbacianej. Warto wprowadzić ten egzotyczny produkt do swojej codzienne rutyny i zamienić filiżankę kawy na filiżankę matchy.

Zalety matchy:

• Zmniejsza ryzyko miażdżycy, działa przeciwbakteryjnie i przeciwwirusowo,

• Uspokaja i relaksuje,

• Podnosi poziom energii i wzmacnia wytrzymałość,

• Pomaga spalić zbędne kalorie.