4 rzeczy, które spowalniają Twój metabolizm

4 rzeczy, które spowalniają Twój metabolizm

18-10-2017

Na diecie bardzo często skupiamy się wyłącznie na szybkiej utracie wagi. Zaczynamy jeść coraz mniej, zapominając, że takim sposobem możemy spowolnić nasz metabolizm i uzyskać odwrotny efekt od zamierzonego. Sprawdź, jakie błędy popełniasz. 

 

1/ Jesz za mało 

Drastyczne ograniczenie spożywanych kalorii jest najczęstszym błędem, który popełniamy przechodząc na dietę. Oczywiście, jeżeli chcemy schudnąć, musimy jeść mniej niż do tej pory, nie należy jednak przesadzać! 

Zbyt mała ilość pożywienia może doprowadzić do spowolnienia metabolizmu, a co za tym idzie kilogramy nie będą spadały. Kluczem do skutecznej redukcji wagi jest rozsądnie rozplanowana dieta, która dostarczy organizmowi niezbędne ilości wszystkich makroskładników. 

 

2/ Jedzenie dużej ilości węglowodanów 

 Całkowita rezygnacja z węglowodanów nie jest najlepszym pomysłem dla naszego zdrowia, jednak trzeba pamiętać, że podczas diety odchudzającej należy ograniczyć ich spożycie. Najskuteczniejszym a jednocześnie najzdrowszym sposobem jest całkowite wykluczenie węglowodanów prostych z diety (cukier, białe pieczywo, białe makarony i ryż, słodkie pieczywo, kajzerki itp.) i zamienienie ich na zdrowsze odpowiedniki. Podczas diety redukcyjnej wskazane jest spożycie węglowodanów złożonych - najlepiej tych pochodzących z produktów pełnoziarnistych. Bez ograniczeń możesz jeść także warzywa - wykluczając te bogate w skrobie ( ziemniaki). 

 

3/ Pijesz za mało wody, a za dużo innego rodzaju napojów 

Bardzo często zapominamy  o piciu wystarczającej ilości płynów. Zdarza się także, że zamiast wody wypijamy duże ilości soków, kawy z mlekiem i słodzonej czarnej herbaty. Pamiętaj, że nawet zdrowe świeżo wyciskane soki owocowo-warzywne dostarczają kalorii i nie należy przesadzać z ich ilością. Jeżeli zamienisz wszystkie słodkie napoje, które wypijasz w ciągu dnia na wodę, ograniczysz dzienne spożycie kalorii nawet o 300-400 kcal! 

 

4/ 8 godzin bez ruchu 

Większość z nas wykonuje zawód, który nie wymaga dużej ilości ruchu. Zmorą dzisiejszych czasów jest praca siedząca, przez którą nie jesteśmy w stanie dostarczyć swojemu organizmowi nawet minimalnej dawki ruchu. 8 godzin przed monitorem brzmi znajomo? Pamiętaj, że specjaliści zalecają wykonywać dziennie minimum 10 000 kroków. Zamień w miarę możliwości samochód na rower, windę na schody, a jeżeli jeździsz komunikacją miejską to staraj się wysiąść 1-2 przystanki wcześniej. Wprowadzenie tych niewielkich zmian, pomoże Ci przyspieszyć metabolizm i zapobiec gromadzeniu się zbędnych kilogramów. Pamiętaj, że można być szczupłym nawet, kiedy wykonuje się pracę biurową!