3 najlepsze przekąski przedtreningowe

31-03-2017

 Posiłek potreningowy dla osób regularnie ćwiczących jest najważniejszym posiłkiem w ciągu całego dnia. To on uzupełnia zapasy energii i stanowi budulec naszych mięśni. Wiele osób jednak zapomina, że równie ważne jest to, co zjemy przed treningiem. Nigdy nie przywiązywałeś do tego wagi? Czas to zmienić! 


Po co? 

 Celem posiłku przedtreningowego jest dostarczenie ciału energii potrzebnej do wykonania efektywnego treningu. Każdy wysiłek fizyczny wiąże się z wydatkiem energetycznym, a im cięższy i dłuższy trening, tym w jego wyniku zostanie spalona większa ilość kalorii. Niezależnie od Twojego celu treningowego - budowanie masy mięśniowej, redukcja czy po prostu poprawa kondycji - aby wykonać plan na 100% swoich możliwości, musisz dostarczyć swojemu organizmowi niezbędnych składników odżywczych. 

 

Kiedy? 

 Jak wiadomo, gdy burczy w brzuchu trudno jest się skupić na ćwiczeniach. Jednak kiedy jesteśmy zbyt najedzeni podczas treningu, mogą pojawić się rewolucje żołądkowe lub po prostu możemy odczuwać dyskomfort. Z tych powodów między posiłkiem właściwym a treningiem powinny minąć ok. 2 godziny, jednak 30 minut przed rozpoczęciem ćwiczeń warto sięgnąć po przekąskę, która da nam kopa energetycznego. 

 

Co? 

  •  Kanapka z masłem orzechowym i bananem 

 Kromkę pełnoziarnistego pieczywa posmaruj łyżeczką masła orzechowe (najlepiej, aby w swoim składzie miało 100% orzechów). Pół banana pokrój w plasterki i ułóż na kanapce.

  • Pomarańcza 

Zjedzenie pomarańczy jest świetnym pomysłem, zwłaszcza jeżeli na trening wybierasz się na przykład bezpośrednio po pracy. Pomarańcze to owoce, które łatwo się przechowuje, są trwałe i można je wrzucić do torby bez obawy, że się zniszczą lub obiją. Dodatkowo zawierają duże ilości witaminy C, która bierze udział w produkcji kolagenu oraz chroni nasze mięśnie przed zakwaszaniem. 

  • Jabłkowe kanapki 

Nasza trzecia propozycja to lżejsza wersja przekąski numer jeden. Do jej przyrządzenia potrzebujesz jedynie jabłka, masła orzechowego i miodu. Jabłko obierz, wydrąż gniazdo nasienne, pokrój w krążki. Następnie posmaruj je masłem orzechowym i polej odrobiną miodu. Smacznego!