3 błędy, które najprawdopodobniej popełniasz podczas odchudzania

3 błędy, które najprawdopodobniej popełniasz podczas odchudzania

23-01-2015 | Posted by Natalia

Myślisz, że wiesz wszystko o diecie i zdrowym odżywianiu? Sprawdź, czy nie popełniasz tych trzech błędów:

1. Jesz za dużo zbóż

Musli na śniadanie, na drugie śniadanie kanapka z pełnoziarnistym chlebem, a na obiad razowy makaron - brzmi znajomo? Taka dieta, mimo że teoretycznie zdrowa, dostarcza bardzo wieku węglowodanów - a to właśnie one są odpowiedzialne za nasze zbędne kilogramy. Ponadto dietetycy alarmują, że wiele osób, które jedzą musli na śniadanie, po południu odczuwa zmęczenie i wyraźny spadek energii.

Rada: rozpocznij dzień od owocowego koktajlu, sałatki z kurczakiem lub jajecznicy z warzywami. W pozostałych posiłkach postaraj się zastąpić zboża większą ilością warzyw lub białka.

2. Kupujesz niskokaloryczne przekąski

Przekonanie, że niskokaloryczne produkty pomogą nam schudnąć jest jednym z najczęściej popełnianych podczas odchudzania błędów. Często żywność o obniżonej zawartości kalorii jest wysoko przetworzona i zawiera bardzo mało składników odżywczych. Mówiąc prościej - dla naszego organizmu jest bezwartościowa. Nie zapewnia też na długo uczucia sytości, dlatego zaraz po jedzeniu znów odczuwa się głód.

Rada: wafle ryżowe czy chrupkie pieczywo zastąp garścią nerkowców lub migdałów. Mimo że orzechy te są kaloryczne, to błyskawicznie sycą i dostarczają cennych składników odżywczych. Dzieki temu nie tylko szybciej schudniesz, lecz także zadbasz o zdrowy wygląd skóry, włosów i paznokci.

3. Przejadanie się

Osoby na diecie często myślą, że skoro spożywają zdrową żywność, to jej porcje mogą być większe niż dotychczas - i w ten sposób wynagradzają sobie udrękę odchudzania. Nic bardziej mylnego! To, że wybierasz chude mięso, owoce, warzywa i orzechy, wcale nie znaczy, że możesz je jeść w nieograniczonych ilościach. Nadwyżka kalorii i tak będzie powodować tycie - nawet jeśli pochodzi ze zdrowej żywności.

Rada: staraj się kontrolować ilość zjadanych kalorii (na przykład za pomocą dostępnych w internecie kalkulatorów i tabel). Zwiększ też swoją aktywność fizyczną, aby spalić ewentualną kaloryczną nadwyżkę. Dzięki temu na pewno osiągniesz sukces i pozbędziesz się niechcianych kilogramów.

News Tags