10 rzeczy, które możesz zrobić już dziś, aby schudnąć

10 rzeczy, które możesz zrobić już dziś, aby schudnąć

26-06-2015 | Posted by Natalia

Pierwsze promienie letniego słońca sprawiają, że od razu myślimy o swojej wymarzonej figurze. Niestety, często po chłodniejszych miesiącach brakuje nam energii, mamy zmieniony sposób odżywiania i szybciej się męczymy na siłowni, co jest dla nas wystarczającym powodem, aby odłożyć odchudzanie na później. „Zacznę od jutra” - znasz te słowa? Jeśli zastosujesz tych 10 prostych zasad, zaczniesz chudnąć już dziś.

1) Dlaczego chcesz schudnąć?

Zadaj sobie to pytanie na samym początku. Nie zmienisz swoich złych nawyków żywieniowych, jeśli nie będziesz mieć odpowiedniej motywacji. Postaw sobie cel realny do osiągnięcia, np. „zmieszczę się w spodnie o dwa rozmiary mniejsze”. Później zadaj sobie pytanie, dlaczego chcesz zmieścić się w mniejsze ubrania? Pamiętaj, że wszystko zaczyna się w Twojej głowie.

2) Zapisz swój cel na kartce

Koniecznie dużymi literami. I patrz na niego codziennie. Trwa to tylko 10 sekund, a zwiększa Twoje szanse na osiągnięcie celu aż o 42%. Według badań przeprowadzonych na Dominican University wiele osób łatwo przenosi swoją uwagę na inne rzeczy i zapomina o tym, co jeszcze niedawno postanowiły. Jeśli jednak codziennie będziesz widzieć swój cel, utrzymasz go na czołowym miejscu w swoim umyśle i będzie on dla Ciebie jednym z priorytetów.

3) Zrób porządek w kuchni

Otwórz wszystkie szuflady i lodówkę, a następnie po kolei sprawdzaj wszystkie produkty. Zastanów się, po których czujesz się źle i ociężale, a którym nie możesz się oprzeć, mimo że powodują one wzrost Twojej masy ciała. Jeśli znajdziesz takie w swojej kuchni, oddaj je komuś, kto nie potrzebuje odchudzania. W przeciwnym razie cały czas będą Cię kusiły, szybko im ulegniesz i znów utkniesz w martwym punkcie.

4) Pomyśl o swoich słabych punktach

Nie chodzi tu wcale o Twoją oponkę na brzuchu czy cellulit na udach. Skup się raczej na tym, jakie zdarzenia z przeszłości mogły mieć wpływ na wzrost Twojej wagi. Czy było to unikanie obiadów, czy zajadanie stresu i smutku? Sama świadomość tych zachowań pomoże Ci ich uniknąć, gdy znów zaczniesz popełniać te same błędy.

5) Polub gotowanie

Im więcej posiłków przygotujesz samodzielnie, tym łatwiej będzie Ci utrzymać odpowiednią wagę. Nie masz czasu na codziennie gotowanie 5 posiłków? Wcale nie musisz tego robić! Poświęć na to jeden dzień i przygotuj wtedy jedzenie na cały tydzień. Wystarczy je zamrozić w pudełkach, a następnie zabierać codziennie ze sobą do pracy, szkoły czy na inne zajęcia. Wcześniej przygotowane posiłki pomogą Ci w trzymaniu się ustalonego jadłospisu.

6) Powiedz innym o swoim odchudzaniu

Jeśli inni dowiedzą się o Twojej walce z niechcianymi kilogramami, staną się dla Ciebie dodatkową motywacją. Będziesz pamiętać, że nie możesz ulec pokusie, bo ich rozczarujesz albo... dasz im satysfakcję ;) Co więcej, gdy powiesz o odchudzaniu przyjaciółce lub innym bliskim osobom, zawsze będziecie mogli przegadać swoje problemy zamiast zajadać je niezdrowymi przekąskami.

7) Ustal grafik treningów

I go przestrzegaj! Dopasuj inne swoje plany do treningu, a nie trening do nich. Zapisz wszystko tak, aby nie można było tego zmienić. Jeśli wiesz, że często wyjeżdżasz na weekendy, ćwicz w ciągu tygodnia. Jeżeli któryś jego dzień jest w Twoim planie wyjątkowo napięty i męczący, swoją aktywność zaplanuj w innym terminie. Dzięki temu mniej prawdopodobna stanie się rezygnacja z treningu.

8) Zrób mapę swoich myśli

Jak to wykonać? Do zapisanego na kartce celu dodaj wypowiedzi i cytaty, które Cię motywują. Uzupełnij je różnymi zdjęciami i obrazkami, tak aby codziennie pamiętać o tym, co chcesz osiągnąć. Dołączaj do tego również fotografie, które świadczą o Twoich postępach, zdjęcia z treningów, swoich ulubionych posiłków itd. Z taką mapą motywacyjną o wiele łatwiej Ci będzie osiągnąć cel.

9) Zaplanuj kilka małych zmian

Jeśli od razu skoczysz na głęboką wodę i ustalisz gruntowną zmianę swojego stylu życia, skarzesz się na porażkę. Do celu lepiej jest dochodzić małymi kroczkami. Zacznij więc od większych porcji warzyw do każdego posiłku lub 15-minutowego spaceru wieczorem. Takie małe sukcesy są bardzo istotne w budowaniu długoterminowego sukcesu.

10) Chodź wcześniej spać

Naukowcy dowiedli, że odpowiednia długość snu wpływa na szybsze spalanie tkanki tłuszczowej. Twój organizm musi mieć czas, żeby się zregenerować. Dodatkowo badania pokazują, że osoby, które śpią tylko 4 godziny w ciągu doby, następnego  dnia zjadają aż o 329 kalorii więcej niż te, które śpią 9 godzin. Dzieje się tak dlatego, że hormony leptyny i greliny, które odpowiedzialne są za uczucie głodu, nie regenerują się w odpowiedni sposób.

Zastosuj się do tych wskazówek i już teraz rozpocznij swoja przygodę z odchudzaniem.

News Tags